Lägesrapport från bussen!

Återigen dags för match, borta match och denna gång står Mariehem, Umeå, för motståndet. Detta blir vår första av två resor till underbara Norrland. 1161,8 km tur och retur enligt Eniro Vägbeskrivning. Jag har redan ångest.

Tänkte köra en liten liverapportering från bussen.

Bussen startade ca 17.00 från IP efter en ca 45 min lång träning som coach ville få in innan avresa. På schemat stod spel. Det ryktas om att det var en grym träning med ett riktigt bra tempo, vilket vi gillar.
Beräknad tid till Umeå är ca 7,50 h om man nu återigen kollar Eniro Vägbeskrivning, så att brassa hela vägen dit var inget alternativ KIK ledningen valde. Det bestämdes istället att en övernattning i Sundsvall skulle ske. Så nu sitter vi här, 17 glada KIK brudar + 5 tokiga herrar påväg mot Sundsvall! Jag bör tillägga att vi äntligen har fått vår nya supersnygga tränings och reseoutfits. God dam, we look beautiful!

Nå, vad gör man för att bedriva tiden?

Vi har hunnit med 1,5 film, Yesman är avklarad, grym film om ni frågar mig, och nu rullar The Women. Vissa kollar andra inte..
Julia och Elin sitter och ljuger längre fram i bussen, Sarah sover som ett barn, Tone, jag och Mickis nördar oss framför datorerna, herrarna längst bak i bussen har en het disskusion om fotboll.. ja jo, det är faktiskt sant.
Coach är ovanligt tyst, kan det vara för att hans högra hand, Janne B, inte är med? Maja målar naglarna och Therese äter.. Som ni förstår så är det en väldig trevlig bussresa med andra ord. =)

Endast 5 mil återstår och ca 40 min till destination Sundsvall. Ännu en uppdatering kommer under kvällen/morgondagen.






// #1



En hälsning till Janne från alla i bussen, vi saknar dig här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0